חוק הגדלת הקנסות עבר; לוין לגנץ: "אדוני אוחז בגרונם של אזרחי ישראל"

איתי גדסי No Comments on חוק הגדלת הקנסות עבר; לוין לגנץ: "אדוני אוחז בגרונם של אזרחי ישראל"

חוק הגדלת הקנסות עבר בכנסת. בפתח הדיון נזף יו"ר הכנסת בשר הביטחון בני גנץ, "לא היה כדבר הזה שבמהלך פגרה הוצב אולטימטום על שולחני כפי שעשית ונדרשתי לכנס את הכנסת באותו יום בלי הודעה מוקדמת". גנץ לא נשאר חייב והשיב ללוין

גנץ ןלוין במליאה צילום: דוברות הכנסת
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הכנסת יריב לוין נזף ביו"ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ בפתח הדיון במליאה היום (ראשון) על ההצבעה על "חוק הקנסות", לאחר שהכנסת כונסה במהלך ימי פגרה וביום שאינו יום כנסת, לאור דרישתו של השר גנץ והאשים אותו ברמיסת הכנסת ע"י הממשלה.

בתום הדיון, הצביעה הכנסת על הגדלת חוק הקנסות,  40 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 18 חכי"ם שהתנגדו. בהצבעה השנייה 37 הצביעו בעד החוק, 18 התנגדו והחוק עבר בקריאה שנייה ושלישית. חברי הכנסת החרדים החרימו את ההצבעה.

בפתח הדיון פנה יו"ר הכנסת לראש הממשלה החליפי בני גנץ ואמר לו: "זה לא סוד שאני נוהג והקפדתי לנהוג בך בכבוד אבל אני חושב שאדוני כשל כשל קשה מאוד בשמירה על כבודה ומעמדה של הכנסת".

לטענת יו"ר הכנסת, "לא היה כדבר הזה שבמהלך פגרה הוצב אולטימטום על שולחני כפי שעשית ונדרשתי לכנס את הכנסת באותו יום בלי הודעה מוקדמת, ביום שאינו יום מליאה, בזמן פגרה כאשר אדוני אוחז בגרונה של אזרחי ישראל ובגרונה של הכנסת גם יחד".

עוד הוסיף לוין והאשים את גנץ כי "אני ער לחשש שהיה לך שהחוק לא יעבור ולכן הצעתי לך הצעה שלא הייתה הוגנת ונכונה ממנה. לצערי גם את ההצעה הזו שהייתה שומרת על כבוד הכנסת וסדרי המנהל כאן, ושמירה על זכות המיעוט שמתנגד לחוק ורוצה להיות נוכח במליאה, לא קיבלת".

בסיום דבריו אמר יו"ר הכנסת, "אני חשבתי שאסור לרמוס את הכנסת על ידי הממשלה. לצערי לא נענתי, אבל לשמחתי ראשי כל הסיעות הסכימו לפנים משורת הדין בהסכמה כדי שלא יווצר תקדים, ומצד שני לא להפוך את הבריאות של אזרחי ישראל במשחק פוליטי ציני, ואני מודה להם על כך. חבל מאוד שההצעה שהצעתי לא התקבלה על ידך וחבל מאוד שנעשה ניסיון כזה לפגוע כך בכבודה של הכנסת ומעמדה. אני מקווה שאירוע כזה לא ישנה".

ראש הממשלה החליפי ח"כ בני גנץ, הגיב ליו"ר הכנסת יריב לוין ואמר: "אני מבין את נאום ההבאשה שאתה המנסה לעשות לי, דבר שמצופה שיו"ר הכנסת לא יעשה. אני מציע להחזיר לך באותו מטבע ולשאול איך קרה שמפלגה שאתה מבכירה, במשך חודשיים וחצי חוסמת את התהליך והינה צריך להתנהג בסוף כאילו זו פעולה דחופה ומעצור בנשק".

לטענת גנץ, "במשך חודשיים וחצי ההצעה הזו מוכנה והועברה אליך ואתה לא דאגת שהדבר הזה יעלה בזמן וכנדרש וחבל שכך. הייתי משוכנע שכמו שאני שומר על ממלכתיות גם אתה תשמור על ממלכתיות, אבל לכולנו אכזבות בחיים".



0 תגובות